این وسایل را نباید در آشپزخانه نگهداری کنید فریب مردم با درج «بدون کلسترول» روی روغن‌های نباتی رایج‌ترین مشکلات سلامتی در میان آقایان چگونه اموال خود را پیش از مرگ به دیگری منتقل کنیم که مالیات کمتری دهیم؟ پیش‌بینی بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صبح خود را با این غذا‌ها شروع کنید تا در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید چگونه مصرف‌گرایی زندگی شما را ویران می‌کند؟ برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها | چرا نباید از سفید کننده برای پاک کردن کپک استفاده کرد؟ ترفند‌های کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟ انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با التهاب چشم، ناشی از حساسیت چه کنیم؟ حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سیر تا پیاز تهیه ۵ ترشی تابستانی خوشمزه

  • کد خبر: ۱۷۳۵۷۱
  • ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۵
سیر تا پیاز تهیه ۵ ترشی تابستانی خوشمزه
انواع ترشی‌های تابستانی خانگی از جمله خوشمزه‌ترین ترشی‌هایی هستند که می‌توانید با میوه‌ها و سبزیجات تازه و متنوع این فصل آماده کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، دنیای خوشمزه ترشی‌ها پر از تنوع و زیبایی است، به ویژه ترشی‌های تابستانی که در این در روز‌های داغ تابستانی می‌تواند یک چاشنی خوب در کنار غذای‌تان باشد.
در ادامه این مطلب طرز تهیه ترشی‌های آلبالو، گیلاس، انجیر، انگور و گوجه سبز را آموزش می‌بینید.

ترشی گوجه سبز

مواد لازم:
گوجه سبز: ۱ کیلو
شکر: ۲۵۰ گرم
سرکه: ۲ پیمانه
دارچین: ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه:
سرکه، دارچین و شکر را داخل ظرفی ریخته روی حرارت قرار می‌دهیم تا بجوشد. بعد از جوشیدن گوجه سبز را به مواد اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا یکی دو جوش بخورد سپس از روی حرارت برداشته تا خنک شود و آن را درون ظرف مورد نظر که اکثرا از ظروف شیشه‌ای استفاده می‌شود ریخته درب آن را می‌بندیم و در جای خنک قرار می‌دهیم. ترشی بعد از چند روز آماده استفاده است.

سیر تا پیاز تهیه ۵ ترشی تابستانی خوشمزه

ترشی گیلاس

مواد لازم:
گیلاس درشت: ۲ کیلو
فلفل سبز: ۲۰۰ گرم
سرکه: به اندازه لازم
ترخان: مقداری
نمک: به اندازه لازم

طرز تهیه:
گیلاس‌ها را بعد از شستشوی کامل درون ظرفی مناسب که همان ظرف ترشی شماست ریخته و لا به لای آن ابتدا ترخان و کمی فلفل قرار دهید و بعد سرکه و نمک را خوب حل کرده و به آن اضافه کنید. در جای خنک ترشی را قرار دهید تا ترشی جا بیفتد.

ترشی انگور سفید

مواد لازم:
انگور سفید: ۲ کیلو گرم
سرکه: ۲ لیوان
نمک:۲ قاشق غذا خوری


طرز تهیه:
انگور‌های شسته شده را در ظرف مورد نظر ریخته و سپس سرکه و نمک را جوشانده و روی آن بریزید به طوری که سرکه روی مواد را کاملا بپوشاند در ظرف را بسته و در جای خنک قرار دهید تا ترشی شما خوب جا بیفتد.

سیر تا پیاز تهیه ۵ ترشی تابستانی خوشمزه

ترشی انجیر

مواد لازم:
انجیر: ۲ کیلو گرم
شکر: ۷۵۰ گرم
آب: ۱ لیوان
دارچین: ۱ قاشق غذا خوری
سرکه: به اندازه لازم

طرز تهیه:
شکر، سرکه، آب و دارچین را در ظرفی جوشانده و انجیر‌های شسته شده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید مواد چند جوش بخورند. مواد را از روی حرارت برداشته و ۲۴ ساعت کنار بگذارید و این کار را ۳ روز تکرار کنید و روز سوم مواد را داخل ظرف مناسب ریخته و در جای خنک قرار دهید تا ترشی خوب جا افتاده شود.

ترشی آلبالو

مواد لازم:
آلبالو: ۱ کیلو گرم
نمک و سرکه: به اندازه کافی

طرز تهیه:
آلبالو را تمیز کرده در صافی ریخته و مقداری به آن نمک میزنیم. چند ساعت می‌گذاریم بماند و بعد آلبالو را در ظرفی دهان گشاد ریخته و ظرف را پر از سرکه می‌کنیم. در ظرف را محکم می‌بندیم و در جای خنگ می‌گذاریم.

نکات تکمیلی در مورد ترشی تابستانی

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۲۰ دقیقه
ترشی تابستانی را می‌توانید در وعده پیش غذا - سرو کنید.
توجه کنید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۸ نفر مناسب است.

منبع: نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->